"כאילו קניתם את זה בחנות": מי אחראי לאמנות הזו? התשובה תפיל אתכם

בשיתוף בית בלב

4.4.2021 / 10:00

בבית בלב בפתח תקוה תמצאו שלל חוגים מוצלחים ובראשם, מועדון הפיסול והקליי, בו חלק גדול מהדיירים מתנסים לראשונה בחייהם ביצירת כלי בית או מתנות ונהנים מתוצאות מרהיבות

בית בלב קרמיקה. בית בלב,
יצירות ברמה גבוהה/בית בלב

"בפעם האחרונה שפיסלתי משהו בחימר, הייתי אולי בן 12", מספר צבי רשף. "בהתחלה רק הצצתי פנימה או נכנסתי לחדר בחשאי, לראות מה הם עושים. לאט לאט זה שכנע ומשך אותי וככל שעובר הזמן, אני נהנית יותר ויותר, כי אני לומדת לעבוד עם חומר שלא עסקתי בו מאז גן הילדים", מוסיפה שלומית כץ.

אחת ההנאות הגדולות ביותר של דיירי הדיור המוגן היא מגוון החוגים שמוצעים להם, ובבית בלב פתח תקוה הם יכולים לבחור משלל אפשרויות מהנות, שמתאימות לכל אחד ולכל אופי. אולם מעל כולם אולי, בולט מועדון הפיסול והקליי, שהפך לשם דבר של ממש בבית ומושך אליו כיום כמעט 70 אחוז מכלל הדיירים. כפי שהבנתם מהסיפורים שלהם, למועדון הפיסול והקליי יש קסם מיוחד: הוא מחזיר אותם לילדות.

בית בלב קרמיקה. בית בלב,
בית בלב קרמיקה/בית בלב

"החוג החל עם שתי קבוצות, והלך וצמח. היום יש כבר שמונה קבוצות שפועלות בקפסולות בהתאם להנחיות הקורונה. אלו כמויות מדהימות", מתגאה סגנית מנהל הבית, ומנהלת התרבות של בית בלב פתח תקוה, נורית בר עוז פחימה. כל דייר ודיירת יכולים להצטרף לקבוצה, בהתאם לשעות שנוחות להם וביחס לחוגים אחרים שהם משתתפים בהם ולאור ההצלחה, עבר לאחרונה החוג לקרמיקה שדרוג נוסף.

מיום פתיחת הבית נהנו הדיירים מחוג הפיסול הקרמי וממש לאחרונה, בתחילת חודש ינואר, שודרג החוג ובנוסף לפיסול, יכולים כעת הדיירים ליהנות משיעורי קליי, יציקה לתבניות בחימר נוזלי. כל הקבוצות של החוג החדש התמלאו לחלוטין, במהירות מסחררת. "זו טכניקה ייחודית, שמביאה לתוצאות נפלאות וחוויית הצלחה למשתתפים", אומרת בר עוז פחימה על חוג החימר. "אין עוד דיור מוגן בארץ שיש לו את הכלים לחוג כזה". בחוג החדש, כל משתתף מקבל תבנית בה הוא יוצק את העיצוב והצביעה בטאץ' האישי שלו, "והתוצאה הסופית נראית כאילו זה נקנה בחנות".

בית בלב קרמיקה. בית בלב,
הדיירים נהנים ממגוון רחב של חוגים/בית בלב

צבי הגיע לבית בלב בפתח תקוה לפני כשנה, עם אשתו, וחוג הקרמיקה היה אחד הראשונים שהצטרף אליהם: "התחלתי ללמוד והתקדמתי מדי שבוע. תוך כדי הלימוד, יצרתי פסלים שונים, כאשר קיבלתי את ההשראה ממקומות רבים - פסלים קיימים, דוגמאות שראיתי או מהדמיון שלי".

לחלק מהפסלים שהוא יוצר יש גם מסרים שונים, "משהו שמסתתר מאחוריהם", כמו פסל בדמות אישה אשר צדו השני חושף את הרוח שלה, או פסל שמתאר את מצב הקורונה בישראל: "הייתי מוזיקאי במשך הרבה שנים, אז האמנות שבחוג הקרמיקה משכה אותי. במקביל אני גם לומד בחוג ציור בבית. אני פשוט מודה על האפשרות להתעמק באומנויות שונות, בנוסף לכל שאר הפעילויות שיש פה בבית".

מלבד היצירה עצמה, צבי גם נהנה מהקבוצה עמה הוא לומד: "אנחנו מדברים על היצירות האחד של השני, באים לראות עבודות שונות בזמן השיעור וזו בהחלט עוד חוויה שקשורה לחוג".

בית בלב קרמיקה. בית בלב,
בית בלב קרמיקה/בית בלב

שלומית מצדה, גרה בבית כבר למעלה משנה והצטרפה לחוג הקרמיקה לפני כמה חודשים: "התלבטתי מאוד בין כל החוגים, כי היו הרבה אפשרויות, אבל אני שמחה עם מה שבחרתי. מועדון הפיסול והקליי יצירתי ומאוד כיפי, כי כל אחד עושה בו את מה שהוא אוהב". היא למשל, יצרה הרבה דמויות אותן מצאה מצחיקות ונחמדות, וכיום היא עומלת על משהו "יותר פרקטי", כהגדרתה - עציצים מחימר, למרפסת הבית שלה. "אני נהנית מהיצירה, כי היצירתיות נותנת הרבה נחת ועושה טוב לנפש".

גם היא נהנית מהקבוצה הקבועה שלה: "יש הווי חברתי. הוא קיים בכל הבית, ובמקביל לכל אחד גם יש פרטיות לחיות את חייו". על המורה, יהודית זגרון, היא מרעיפה שבחים: "היא מקסימה, ומאוד מתחשבת בכל המשתתפים, מכל הבחינות".

שלומית משתתפת בשני חוגי הקרמיקה, ובנוסף לומדת תכשיטנות וסריגת בובות: "זו הייתה שנה מאוד יצירתית עבורי. בחיים לא הייתי כזו יצרנית, אבל אנחנו כל הזמן עושים דברים והבית שלי מלא ביצירות יפות. עכשיו אני מגששת גם בחוג לציור. אף פעם לא ציירתי, אבל כמו שעשיתי עם הקרמיקה, אני נכנסת בינתיים לראות מה הם עושים שם", היא צוחקת.

בית בלב קרמיקה. בית בלב,
בית בלב קרמיקה/בית בלב

בר עוז פחימה אומרת שכאשר הדיירים כבר יהיו מומחים בתחום הפיסול והקליי, התוכנית לשדרוג בעתיד היא להוסיף גם אובניים: "הם נהנים מאוד מהתוצאות היום. כל פתיחת תנור היא חגיגה. כמעט כולם הגיעו בלי רקע בפיסול והתחילו לראשונה בחייהם בבית בלב, וזה תפס תאוצה מטורפת. כל אחד מוביל את השני לתחביב הזה. הם גם לא צריכים לקנות יותר מתנות למשפחות, אלא יכולים לתת את מה שהם מייצרים, כי רמת הגימור מאוד גבוהה".

לקראת האביב מתוכננת אפילו מכירה גדולה של כלי בית, מעמדים לכפות, חפצי נוי ומתנות שונות שהדיירים הכינו, כאשר הכסף ייתרם לעמותה: "יש לנו את כל מה שקרמיקאי צריך כדי לעשות עבודה מושלמת, והדיירים מרגישים שזה חוג מושקע ורציני, אז הם משקיעים בהתאם".

ומה עוד אפשר למצוא בבית? חוג דרמה מצליח; חוג NLP, שמציעה מפגשי העצמה, ביטחון עצמי, התמודדות עם אתגרים וחשיבה חיובית, והתמלא במהרה; חוג ביו-דנסה, ריקוד בשילוב תנועה וחופש; וכמובן, חוג ברידג', עם עוד ועוד שחקנים ושולחנות, שמייצרים אינטראקציה, חברויות ואקשן. לאן שלא תביטו - תמצאו פעילות מיוחדת.

בית בלב קרמיקה. בית בלב,
בית בלב קרמיקה/בית בלב
בשיתוף בית בלב

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully