חופשי על הבר: חוויות מערב של ויסקי ובירות

בשיתוף בית בלב

16.3.2021 / 10:00

בבית בלב רמת השרון רצו לפנק את הגברים של הבית, אז ארגנו להם ערב מיוחד, רק הם והבנים שלהם, עם שיעור וטעימות של בירות, יינות, ויסקי וברנדי. היה ערב של שכרון חושים

ערב גברים בית בלב. בית בלב,
ערב של שכרון חושים לדיירים ולבנים/בית בלב

אחד הדברים שאנחנו הכי מתגעגעים אליהם בשנה האחרונה זה ערבי כיף עם החבר'ה שלנו. ערב בו אפשר לתת לראש להירגע, ללמוד משהו חדש ובעיקר, ליהנות. אלא שמסתבר שישנם מקומות בהם עדיין אפשר לבלות ערב מיוחד ומהנה שכזה.

בבית בלב רמת השרון ארגנו מפגש מיוחד בו נהנו הדיירים ובניהם מ"ערב גברים" שכולנו היינו שמחים לקחת בו חלק.

"רצינו לפנק את הגברים של הבית", מסבירה חדוה דגמי, משווקת דיור מוגן בית בלב ברמת השרון. "כי ההרגשה שלנו הייתה שרוב הפעילויות הן כלליות, ומתאימות לכולם". בבית ברמת השרון אפשר למצוא מגוון נרחב של חוגים והפעלות. בעוד שחוגי הסריגה והיצירה מושכים בעיקר את הדיירות, הפעם המטרה של ערב הגברים, הייתה לתת לדיירים משהו ייחודי משלהם.

דגמי הגיעה לבית בלב מעבודה בעולם היינות, והעלתה את הרעיון לעשות "פרלמנט גברים", במסגרתו היא העבירה הרצאה על סוגי אלכוהול שונים. "עשינו את זה בחצר היפה שלנו, וארגנו פינת חמד, כמו בר קטן. על השולחנות היו מאזטים, גבינות וקרקרים וטעמנו סוגים שונים של בירות, יין לבן ואדום, וויסקי וברנדי".

הדיירים והילדים שלהם למדו לא מעט בערב הגברים המדובר. למשל, האם ידעתם שקוניאק יכול להיות ברנדי, אבל ברנדי לעולם לא יכול להיות קוניאק? את שני המשקאות שותים בכוס מיוחדת, בשם ברנדי סניפטר - כוס רחבה בחלקה התחתון וצרה בעליון, על מנת שכל הארומה תישאר בתוכה בעת המזיגה והשתייה. וכך, רגע לפני שכולם התפנו לטעימות, דגמי הסבירה להם שקוניאק מיוצר מענבים לבנים באזור מוגבל בצרפת, יש עליו פיקוח מדוקדק והוא מיושן לפחות שנתיים בחביות מיוחדות (הקוניאק המוכר, דוגמת XO, מיושן לפחות שש שנים ולעיתים אף 20 שנה!).

ערב גברים בית בלב. בית בלב,
טעימות והסברים/בית בלב

לעומת זאת, ברנדי אפשר ליצור מפירות שונים, כולל תפוחים, ענבים מפרו, שזיפים מרומניה ועוד. את הברנדי האיכותי והטוב אנחנו מקבלים ככל שהמשקה נמצא יותר זמן בחביות והכל מסומן על תוויות הבקבוקים שאפשר לקנות, כאשר האפשרויות נעות בין V.S (ראשי תיבות של Very Special) או V.S.O.P (ראשי תיבות של Very Superior Old Pale) והטוב מכולם - XO (ראשי תיבות של Extra Old), שמיושן במשך שנים ארוכות וכפי שבאי ערב הגברים נהנו לגלות - מציע ארומה מטורפת וטעם מיוחד.

אחד הדיירים שהשתתפו בערב הגברים היה שמואל רוזן, שגם בנו הגיע לאירוע: "שנינו מאוד נהנינו", הוא מספר. "זה היה ערב מאוד מעניין וחדוה הסבירה לנו על תהליכי ייצור היין, ההבדלים בין המשקאות השונים ועוד. יוזמה מבורכת".

העובדה שהתאפשר לו לחלוק את הערב הזה גם עם הדיירים הגברים וגם עם הילדים שלהם הפכה את החוויה למוצלחת עוד יותר בעיניו של שמואל: "ככה כולנו בילינו ביחד. כשהילדים מגיעים, אתה רואה את המשך השבט של הדיירים".

שמואל מוסיף שמבין כל הטעימות, הוא הכי אהב את הקברנה סוביניון: "היה נחמד ללמוד על כל תהליך הייצור והאחסון שלו בחביות עץ אלון".

"זה היה ערב מדהים", אומרת חדוה. "הם ישבו שם במשך שעתיים ודיברו, גם עם העובדים הגברים של הבית. חוץ ממני, לא הייתה שם אף אישה, רק 28 גברים. סיפרתי להם איך מייצרים וויסקי, מה הוויסקי החזק או היקר בעולם, מה שזה ברנדי, או יין סרק בעברית ולמה הוא יוצר בטעות בהתחלה, ואז על יין אדום ולבן, הסוגים הייחודיים שיש בישראל והיינות שמייצרים פה, שחלקם מהמובילים בעולם. גם חשפתי אותם ליין קפוא, מתוק ומיוחד, שרבים מהם לא הכירו".

ערב גברים בית בלב. בית בלב,
ועכשיו, ערב בנות/בית בלב

כמובן שכמו כל אירוע אחר בבית בשנה החולפת, גם ערב הגברים נערך באוויר הפתוח וכל הבנים שהגיעו לבלות עם האבות עברו תשאול ומדידת חום: "אנחנו מאוד מקפידים על ההנחיות וערב הגברים הייתה גם הזדמנות בשבילם לראות איך אנחנו עוטפים באהבה את ההורים שלהם ונמצאים פה בשבילם. אני יודעת שזה חשוב מאוד לילדים וקיבלנו מהם פידבק חיובי מאוד, גם מהדאגה להוריהם וגם מהעובדה שהם באו אלינו ונהנו מאוד מהערב".

התגובות לערב הגברים היו כל כך מוצלחות, שדיירות בית בלב רמת השרון רצו כמובן ערב מיוחד משלהן: "נעשה להן ערב נשים", מבטיחה חדוה. "נפנק אותן. בנוסף, אנחנו כל הזמן עושים פעילויות משותפות כמובן, כמו מופעים, הרצאות, ערבי תרבות ועוד, וממשיכים בשגרת התרבות שלנו. אנחנו מקווים כי עכשיו, כשכולנו כאן מחוסנים, נוכל לחזור בהקדם לקיים גם מסיבות ואירועים רבי משתתפים".

בשיתוף בית בלב

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully